divendres, 4 de gener del 2008

Carta als Reis Mags


Estimats Reis Mags:
Fa ja molts anys que no hem dirigeixo a vosaltres, per tant el primer que vull fer és demanar-vos perdó per haver-vos ignorat durant tant temps, possiblement sigui perquè crec que és més ric qui menys necessita que qui més té i fins el dia d’avui jo he tingut totes les necessitats cobertes i no en he tingut necessitat.
Aquest any vull fer una excepció donat el nou càrrec que ostento de regidor de l’Ajuntament. El que demano no és ben be per mi, encara que de aconseguir-ho, se’m faria força més planer el camí durant el temps que em queda d’edil. El que vull és per un poble, Tossa, i pels seus veïns, els tossencs, entre els que jo també m’incluiexo i dels que per tant en seria beneficiari.
Les necessitats son moltes, des de l’ampliació del col·legi o la del Museu, la nova Llar d’Infants, a cal Acervi per ampliar la Vila Romana , o fins i tot la Sala Polivalent que ens solucionaria el problema que tenim a l’hora d’enquibir una orquestra en cada festa.
Però la necessitat més important és el sanejament econòmic, cada vegada que presento una proposta de despesa a l’interventora municipal, la Raquel, em mira neguitosa i una cara tant bonica com la seva és mereix el dibuix d’un somriure i no el de una mirada de preocupació. Una economia sanejada ens facilitaria la legislatura i desapareixerien moltes tivantors.
De totes maneres soc conscient que poder aconseguir tot això de cop és prou difícil i si no pot ser i com que les mancances en son moltes, em limitaré a demanar el que em seria imprescindible en la meva àrea:
Al Arxiu Municipal en faria falta un ordinador amb més memòria que el que hi ha que ens ha quedat obsolet, en David m’ho demana sempre, igual que es revisi el sistema de calefacció que diu que no ha funcionat mai.
La Carme i la Dolors de la Biblioteca necessiten un sistema de climatització nou, ja que el que tenen no es pot arreglar. També caldria revisar una de les portes de l’entrada.
La Lidia necessita també un ordinador que es connecti a Internet i així se li facilitarien les classes que donna als immigrants. A l’Assumpta el mobiliari nou de l’aula, cada vegada que hi entro em fa angunia de veure com ha de treballar la noia. En Rafel de l’escola de música estic segur que ja se’m ha anticipat en escriure la carta, en això de demanar sempre és el primer. Però, en general, vos demano tot el mobiliari de la Casa de Cultura, ja que la Rosa i Jo hi volem muntar el centre cívic i ens és imprescindible tenir-la en condicions.
Les noies de la Llar necessiten un menjador i una cuina més grans, un pati més accessible, etc.
Pel Casal de Joves vos ho demano tot, pel Museu Municipal també, i pel Far, i per Can Ganga... .

Però com que veig que m’estic passant i tampoc vull semblar desmesuradament materialista, vos vull demanar, i això sí que m’ho teniu que concedir:
Que la Carme Tenedor es curi aviat i torni amb nosaltres que ens fa falta i la trobem a faltar. També a la Marina que no se li tenia que haver acabat el contracte mai, encara que sempre està disposada a donar-nos un cop de mà.
Molta paciència a les noies de Llar d’Infants en vers a nosaltres els politics, elles son unes bones professionals i nosaltres a vegades ens posem en coses que no ens hi tindríem que posar. La nova Llar no podrà ser, paciència que un dia o un altre tot arriba.
Salut per la Rosa que és la que desencalla i soluciona amb la seva eficiència tot el que son les àrees de Cultura i Festes i que sense ella no sé com ho faria.
També vull que porteu moltes coses als de la Comissió de Festes, a les Cuineres de Tossa, ales noies del Museu , als del Far i a totes les persones i associacions que estan sempre disposades a col·laborar amb nosaltres .
Aquest any el carbó el porteu al que ja sabeu, a aquell que sempre es queixa i que en el fons és el que millor viu de tots.
Com veieu no m’he quedat curt però vosaltres sou Mags i tot ho podeu, no cal que m’ho porteu tot de cop, si m’ho concediu durant el llarg de l’any ja en faré prou, hi ha coses que fins i tot podria esperar més, però que vos he de dir, si vosaltres sou més savis que ningú.