dimarts, 20 de gener del 2009

El Pelegrí de Tossa 2009

Cada any, el 20 de gener dia de Sant Sebastià, el Pelegrí surt de Tossa en direcció a Santa Coloma de Farners a complir el vot que antany feren els nostres avantpassats per alliberar la població de la pesta. El vot consistia en fer una peregrinació a la ermita més propera a o hi hagués una imatge de Sant Sebastià. És la tradició més popular del poble i obra pas a la Festa Major d’Hivern del dia 22 per Sant Vicenç.

La processó

El pare Pelegrí i el Síndic.

Aquest any la responsabilitat de portar els "durillos" a Sant Sebastià és de'n Jaume Lleonar i Fabrelles.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

fa mes de viny anys que faig aquest peregrinatge i puc dir que aquets any 2009 ha sigut un dels anys que la caminata ha estat de les mes rapides jà que sa fet el trajecte al menys 1/2 hora mes aviat de lo normal, salut i força per tronar-hi

Anònim ha dit...

M'agradaria veure més fotos de la processó, no m'hi vaig fixar bé qui eren però semblava que portant a sant sebastià hi havien nous fichajes, gràcies.

Roser Fernandez

EL BLOC D'EN VITALIS ha dit...

Hola Roser:
No tinc cap foto de la processó perquè m’hi toca anar-hi, però al Sant Sebastià el porten dos representants de les famílies més antigues de mariners i dos més de les de terrassans, i es van rellevant les generacions.